La Marea Verda
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
La Marea Verda

El fòrum oficial de la Marea Verda
 
ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  CercarCercar  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar Sessió  

 

 Per què GNU/Linux?

Ir abajo 
AutorMissatge
LitusMayol
Àlbum d'Amani
Àlbum d'Amani
LitusMayol


Nombre de missatges : 81
Data d'inscripció : 22/05/2008
Edad : 34
Ubicació : /home/litus

Per què GNU/Linux? Empty
MissatgeAssumpte: Per què GNU/Linux?   Per què GNU/Linux? EmptyDj Ago 21, 2008 2:49 pm

A continuació us poso alguns motius que crec que us poden convèncer i fer-vos veure que hi ha alternatives reals. I jo no faig publicitat flasa, també us posaré les coses dolentes.



Per què Linux?

* Perquè és gratuït.
* Perquè, com tot el programari lliure, el podem instal·lar a tants ordinadors com vulguem.
* Perquè en podem fer còpies als amics sense tenir mala consciència.
* Perquè quan el copiem fem un favor als autors, que el que volen és la difusió de la seva obra.
* Perquè, si en sabem, el podrem modificar al nostre gust.
* Perquè Windows falla massa sovint.
* Perquè té totes les aplicacions que pot necessitar un usuari estàndard (missatgeria instantània, jocs, reproductor de mp3, processador de textos...)
* Perquè els monopolis mai han estat bons.
* Perquè hi ha algunes distribucions que són en català (Knoppix, Debian, Ubuntu...).
* Perquè si m'agrada i en sé, puc traduir la meva distribució preferida al català: ningú m'haurà de donar permís ni me'n podrà privar(al contrari que amb Mac o Windows).
* Perquè està desenvolupat i mantingut per milers de voluntaris d'arreu del món. Perquè és un sistema operatiu que es pot instal·lar tant a PCs com a Macintoshs.
* Perquè és un sistema operatiu molt estable i ideal per a les xarxes.
* Perquè la majoria dels servidors d'internet (màquines que han de funcionar set dies a la setmana i tres-cents seixanta-cinc dies a l'any) l'usen (dades real del MIT).
* Perquè és invulnerable a la majoria dels virus que circulen per internet.



Quins inconvenients té Linux?
Inconvenient Possibles solucions
No hi ha tanta oferta de programari (especialment jocs) com al Windows. Consulteu la pàgina de Jocs per a més informació sobre els jocs i Linux.
Molts programes només tenen la versió per Windows. Consulteu el manual de l'emulador Wine
És més complicat instal·lar-hi segons quins programes. És més fàcil trobar ajuda tècnica (i gratuïta!)
L'usuari no està avesat a l'escriptori Els Escriptoris de GNU/Linux estan organitzats de forma intuïtiva i són facilment personalitzables

Si encara us queden dubtes podeu consultar a aquí o bé a mi! Wink

Ànims!
Tornar a dalt Ir abajo
 
Per què GNU/Linux?
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
La Marea Verda :: Infotmàtica :: Programari Lliure-
Canviar a: