A continuació us poso alguns motius que crec que us poden convèncer i fer-vos veure que hi ha alternatives reals. I jo no faig publicitat flasa, també us posaré les coses dolentes.
Per què Linux? * Perquè és gratuït.
* Perquè, com tot el programari lliure, el podem instal·lar a tants ordinadors com vulguem.
* Perquè en podem fer còpies als amics sense tenir mala consciència.
* Perquè quan el copiem fem un favor als autors, que el que volen és la difusió de la seva obra.
* Perquè, si en sabem, el podrem modificar al nostre gust.
* Perquè Windows falla massa sovint.
* Perquè té totes les aplicacions que pot necessitar un usuari estàndard (missatgeria instantània, jocs, reproductor de mp3, processador de textos...)
* Perquè els monopolis mai han estat bons.
* Perquè hi ha algunes distribucions que són en català (Knoppix, Debian, Ubuntu...).
* Perquè si m'agrada i en sé, puc traduir la meva distribució preferida al català: ningú m'haurà de donar permís ni me'n podrà privar(al contrari que amb Mac o Windows).
* Perquè està desenvolupat i mantingut per milers de voluntaris d'arreu del món. Perquè és un sistema operatiu que es pot instal·lar tant a PCs com a Macintoshs.
* Perquè és un sistema operatiu molt estable i ideal per a les xarxes.
* Perquè la majoria dels servidors d'internet (màquines que han de funcionar set dies a la setmana i tres-cents seixanta-cinc dies a l'any) l'usen (dades real del MIT).
* Perquè és invulnerable a la majoria dels virus que circulen per internet.
Quins inconvenients té Linux? Inconvenient | Possibles solucions |
No hi ha tanta oferta de programari (especialment jocs) com al Windows. | Consulteu la pàgina de Jocs per a més informació sobre els jocs i Linux. |
Molts programes només tenen la versió per Windows. | Consulteu el manual de l'emulador Wine |
És més complicat instal·lar-hi segons quins programes. | És més fàcil trobar ajuda tècnica (i gratuïta!) |
L'usuari no està avesat a l'escriptori | Els Escriptoris de GNU/Linux estan organitzats de forma intuïtiva i són facilment personalitzables |
Si encara us queden dubtes podeu consultar a aquí o bé a mi!
Ànims!